ŠK Bohemia Pardubice - Turnaje

Výjezdní zasedání ŠK Bohemia Pardubice a přátel do Hamburgu 2017

Hamburg, 18.5. - 21.5.
Autor: Isabela

Účastníci zájezdu: rodina Mazuchova, Petr Juchelka, Petr Paldus, Ondra Třasák, Isabela Horáčková, manželé Navrátilovi

ČT 18.5.
v 7.39 odjezd z Pardubic rychlíkem do Prahy - úžasný start naší daleké cesty do Hamburku :-)
Začali jsme šampaňským a malinami jako oslava Markétiny maturity a pak jsme pokračovali vínem, slivovičkou a ochutnávkami sýrů, uzenin, domácích produktů, bagetek, zeleninky atd. Velice příjemná cesta spojená s rautem. Všichni jsme měli výbornou cestovní a natěšenou náladu.... ostatní cestující, převážně pracující, nám očividně záviděli....našli se i tací, kteří nám to asi moc nepřáli.....:-) Cesta uběhla hodně rychle. V Praze jsme se rozloučili s Míšou, který jako většina cestujících pokračoval v cestě do práce,...i když na rozdíl od ostatních otrávených cestujících on byl v povznesené a radostné náladě jako my... A naopak jsme nabrali Lukáše, který s námi pokračoval dál do Hamburku. Cesta z Prahy do Hamburku sice trvala 7 hodin, ale vůbec nám to nevadilo. Vytáhli jsme další zásoby a pak... posezení v jídelním voze bylo bezkonkurenční. Těšili jsme se na Happy hours... takže za příznivé ceny jsme si to užili...někteří si objednali oběd už v 9.30 za nechápajícího pohledu obsluhy.... :-). Nicméně stejně ještě za tu cestu jsme opět navštívili restaurační vůz za poněkud dražší ceny, ale.... co by.... V Hamburku na nás čekal Ralf a doprovodil nás na hotel Ibis Budget. Ubytovali jsme se a vrhli se do víru velkoměsta..Cestovali jsme po městě S-bahnem a U-bahnem, chodili jsme i pěšky. Odjeli jsme na nábřeží a tam jsme si zaplatili cestu lodí po přístavišti, v docích... Úžasné.....taky jsme si prošli LANDUNGSBRÜCKEN hlavní nábřeží s posezeními a obchůdky. Na večeři jsme zašli do portugalské restaurace...Všude bylo plno, tam to žije....

PÁ 19.5.
Ráno jsme se zastavili ve městě na snídani a pak jsme prošli město, kolem jezer Alster, přístav, staré doky, špejchary a nakonec jsme se zastavili a poseděli v restauraci. Tam v rámci ochutnávky - pokus - omyl jsme si objednali "pivo" Alsterwasser.... no, někteří to opravdu pili s náznakem odporu, ale pak to hned vylepšili opravdovým pivem a už se jim to nikdy nestalo....dobrá zkušenost :-). Část výpravy šla do Miniatur WUNDERLAND (modelový svět planety), část na kafíčko na nábřeží. Večer jsme byli pozváni do pivovaru Gröninger, kde jsme se sešli s ostatními členy spřáteleného hamburského klubu. Ani hustý déšť a bouřka nám nepokazily pozdní návrat na hotel.

SO 20.5.
Dopoledne jsme měli naplánovaný šachový turnaj - Rapid. Takže šachová část výpravy se odebrala nejdříve na chutnou snídani do příjemné kavárny a pak jsme se vypravili do klubu. Byla dobrá nálada, i když jsme prohráli těsně 17:19..., ale budiž přáno vítězství domácím :-). Pak jsme odjeli s jedním hamburským hráčem, který nám dělal doprovod až do pozdních večerních hodin, do města, kde se k nám připojil zbytek výpravy. Poobědvali jsme na nábřeží, na vyhlídkové terase s výhledem na přístav. Potom jsme se opět rozdělili a jedna část šla na exkurzi do ponorky, z čehož byli všichni velice nadšení...Ostatní si zašli na kávičku. Pak jsme se procházeli městem, také jsme prošli starý labský tunel, vyjeli jsme na vyhlídkovou věž jednoho z kostelů, odkud byl nádherný výhled na celý Hamburk. Navečeřeli jsme se v italské restauraci a pak jsme večer zakončili v portugalské vinárně. Z prvotního nadšení nás trochu zmrazil účet, kde jsme zaplatili 3x "korkovné", což nás nemile překvapilo vzhledem k tomu, že se majitel na nás stále usmíval a pobízel nás, ať se tam cítíme jako doma..... :-).

NE 21.5.
Brzy ráno jsme se vypravili na Fish Market... rybí trh. Nejprve jsme museli "absolvovat" cestu skrz St. Pauli (ulice lásky) a ulicí Reepenbahn... pohled jak z propagandistických ukázek hrozného a zkaženého západu :-).. špína, nepořádek, smrad, střepy, "smažky",.....atd....takže zážitek... A pak tržnice....něco neskutečného, jedním slovem úžasné...trhy se vším možným, atmosféra, zážitky, kolektivní radostná nálada, pivo, šampus, ryby v housce, obrovská hala s 2 pódii, kapely, jídlo, pití, tanec.....všichni byli ve svém živlu, nikomu se nechtělo domů... jak malé děti..."nechci domů, ještě chvilku, ještě jedno pivo...nechte mě tady".... :-). Nikomu se nechtělo ze "Západního Německa"... :-). Ale museli jsme hodně rychle zpátky na hotel, zabalit si kufry a zpátky domů.... Nutno ještě podotknout, že zmíněné zaneřáděné ulice už byly uklizené, jen trochu ten odér připomínal předešlou noc... Cesta domů nezačala nejlépe. Z Hamburku jsme odjížděli s půlhodinovým zpožděním a pak během cesty se nabraly další minuty. Navíc nešla klimatizace, poté záchod a ve finále se nedalo jít na záchod v celém vlaku....Takže jsme se téměř na celou dobu přemístili opět do jídelního vozu a čekali tam na Happy hours, které vlastně bylo až ke konci cesty. Mezitím nám ostatní cestující zabrali naše místenková sedadla, ale to už jsme se blížili k Praze.. Tam nám bohužel ujel návazný vlak, tak jsme téměř hodinu čekali na další... Takže po 22. hodině večerní jsme stanuli na pardubickém nádraží, kde jsme se rozloučili se slovy...tak někdy příště..... :-).

Ale.... všechno dobře dopadlo, nádherný zážitek z cesty na Západ dopadl nad naše očekávání..sice s prázdnými peněženkami... ale všichni doufáme, že se tam někdy zase vrátíme.... :-)

Takže všem díky za příjemnou společnost a hlavně musím zase vyzvednout úsilí a správný odhad Petra Juchelky pro navození nálady a pro jeho správný cit pro řešení "krizových situací"... i když...vždycky ho to něco (spíš hodně) stojí...

Takže ... na zdraví....a Hamburku zdar !

Novinky

04. 09. 2024
Pravidelné klubové schůze 2024 / 2025 začínají…
01. 04. 2023
09. 12. 2019
V neděli 8.12.2019 bylo sehráno 4. kolo soutěže KPI. Naše áčko jelo…